فرهنگ بازاریابی 60 ص

فرهنگ بازاریابی 60 ص

 

در قالب word صفحه 60

 

 

 

چکیده:

براي ايجاد و توسعه مفاهيم فرهنگ سازماني و سپس بكارگيري آنها در مسائل بازاريابي با دو چالش روبرو مي‌شويم؛ اول اينكه بايد ادبيات به سرعت در حال توسعه فرهنگ سازماني را مورد كاوش قرار دهيم و مسائل متعدد متدولوژيكي و مفهومي را درك كنيم؛ و براي معتبر ساختن بررسي‌مان، بايد گزينه‌هايي را كه براي مطرح كردن اين مسائل اتخاذ كرده‌ايم، روشن سازيم و از آنها دفاع كنيم، گزينه‌هاي ما بايد رويكردهاي تئوريكي‌اي را كه ترجيح داده شده‌اند و رويكردهاي متدولوژيكي‌اي را كه استفاده شده‌اند در بر بگيرند.

دوم اينكه، بايد ساختارهایي تئوريك ايجاد و توسعه دهيم كه متغيرهاي فرهنگي تعريف و مشخص شده را به پديده‌ بازاريابي كه ما در صدد درك آن هستيم به دقت ارتباط دهند.

اهميت درك مسائل فرهنگ سازماني در زمينه بافت مديريت بازاريابي غيرقابل انكار است. به طور مثال ايجاد , توسعه و حفظ يك كانون تمركز بر بازار- مشتري كه در بر دارنده و بيان كننده دركي از بازاريابي در سازمان و چگونگي توانايي شركت در هر چه بيشتر تبديل شدن به يك شركت مشتري مدار مي‌باشد.

يا مسئله ادغام مشتري‌گرايي، به عنوان يك مسئله بازاريابي با كيفيت گرايي به عنوان يك فرايند مديريتي.

اكنون زمان آن است كه فراتر از تفاسير ساختاري از مديريت بازاريابي رويم؛ از "چه چيزي حول و حوش ما اتفاق مي‌افتد "به" چرا امور به اين طريق اتفاق مي‌افتند".

رسيدن به اين نقطه اين امكان بسيار بالقوه را ايجاد مي‌كند كه هم به تدوين تئوريهاي غني‌تري در مورد مديريت بازاريابي بپردازيم، هم مسائل مهم و قابل توجه مربوط به بازاريابي را مطرح كنيم.

واژگان كليدي: فرهنگ، بازاريابي، فرهنگ بازاريابي، بازارگرايي

 

1. مقدمه:

مفهوم بازاريابي يك فرهنگ سازماني خاص را تعريف مي‌كند؛ مجموعه‌اي از باورها و ارزشهاي مشترك كه پيرامون اهميت مدنظر قرار دادن مشتري در استراتژي و عمليات سازمان دور مي‌زند.

فرهنگ بازاريابي به الگويي از ارزشها و باورهاي مشترك كه به افراد در درك وظيفه و كاركرد بازاريابي كمك كرده و هنجارهايي را براي رفتار در شركت براي آنها فراهم مي‌كند اشاره دارد؛ و نيز به اهميت اين امر اشاره دارد كه يك شركت در كل وظيفه بازاريابي را مدنظر قرار دهد. به عبارت ديگر فرهنگ بازاريابي يك شركت به روشي كه "امور" بازاريابي در شركت انجام مي‌شود، اشاره دارد.( هامبورگ و فلشر,2000)

با تركيب و ادغام تعاريف متعدد مربوط به فرهنگ و مفهوم بازاريابي ديدگاهي از مفهوم بازاريابي به عنوان يك فرهنگ قابل ارائه است. در اين ديدگاه, سازماني كه چنين نقطه نظري را اتخاذ كرده است:

(1)دارای دپارتمان يا دپارتمانهايي است كه در فعاليتهاي مربوط به توسعه و درك نيازهاي مشتريان كنوني و بالقوه و عواملي كه بر آنها اثر مي‌گذارند، درگيرند.

 


filebazaar بازاريابي ,كه ,فرهنگ ,يك ,شركت ,  ,فرهنگ سازماني ,به عنوان ,عنوان يك ,مربوط به ,يك شركتمنبع

گزارش کارآموزی اداره ثبت واسنادواملاک مشهد 27 ص

گزارش كارآموزي شركت داروسازي ثامن 71 ص

گزارش کارآموزی حسابداری صنعتی 23 ص

گزارش کارآموزی. دادگاه عمومی 218 ص

گزارش کارگاه شرکت زیمنس قسمت روتور 65 ص

گزارش کار‌آموزی کارگاه ریخته گری 34 ص

فایل ورد درس پژوهی علوم سوم ابتدایی مواد اطراف ما

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

THE WOMAN ازن ساز | ازن ژنراتور چت روم الیا آپشن خودرو | گندم کار هر چی که بخوای دانشگاه علامه اینجا همه چی هست آموزش سالیدورک Rona Sport محوطه سازی به کمک رایانه